Wednesday, April 1, 2009

JURU LETIH GYM UPSI

Hari nie memang teringin sangat nak bersenaman atau buat aktiviti beriadah. mulanya aku ajak housemate aku si Arip main ping pong dia kate orait laa. aku pun bersiap la. tapi... last minutes si Arip kata tak jadi plak sebab nak pegi belajar SPSS dengan Adam sem 7 kat cafe KHAR. so aku yang masih lagi bersemangat nak beriadah itu pun start keta pegi la ke gymnasium tu sedirian huhuh.
Sesampai jer kat situ aku macam blur jap nak wat aktiviti ape yer? nak main ping pong tak ada partner, nak jog dulu kat padang panash lagi. emm last2 aku nampak la bilik gym tu terbuka lampunya tanda beroperasi jeng.. jeng.. korang tau tak ape yang aku fikirkan nie? hehehe.. yeer betul tu memang pun. Tapi kan aku segan jugak kalau mamat yang masuk dalam gym tu body builder jer.. aku ni cuma perut builder je hehehe gelak la korang tu, nanti tau la korang bila aku dah jadi macam Sazali Samad baru tau hehehe.

Sesampai jer bilik gym kat atas tu aku pun terpandang sorang mamat ni.. macam biasa ku kenal tapi di mana ek? laaa ape idaknye budak sekelas dengan aku si Punithan hehehe (sorry bro) ape lagi makin tinggi laa keyakinan aku untuk menunjuk skill yang ada (eleh.. yang ada mase tu dia jer brani laa) mula dari situ laa aku pon coba mengurangkanlah lelemak yang ade di bahagian tertentu tu hehehe menggunakan peralatan yang ada.
Untuk permulaan aku menaikkan bebanan kepada 80 kg tapi ye laa nampaknya keinginan tinggi tapi sebenarnya keupayaan tak ade hehehe so kurangkanla jadi 50 kg. tapi berat jugak tu apa... baru 15 minit udah berpeluh baju (ok laa tu baru la namenya bersenam btul tak?)


Aku saspek (opss respect) la mamat sorang nie, udah 30 minit still maintain jer aku pulak macam nak pancit jer.. last2 minum air jap ambik tenaga. habis je sesi kat gym tu aku pon ajak la si Punithan tu main ping pong.. bukan pe aku dah gian sangat nak main tapi tak ada sparring yang betul2 fight. untuk mengujakan permainan tu aku main dengan tangan kidal bagi mencabar sikit heheheh tapi ok jugak tak sangka mamat ni memberi tentangan yang sengit dan mula belajar (ada la peningkatan) kul 7 p.m aku pun quit main sebab mamat nie kate dia tak larat dah sebab ada masalah dengan perutnya (baru lepas makan daging kambing) emm aku pun x kisah laa lagi pun dah nak maghribkan. anyway tak sia-sia jugak laa petang nie dapat jugak aku nak beriadah kan?

No comments:

Post a Comment